השפעת מזג האוויר על חיי המצבר

מצבר לרכב – השפעת מזג האוויר חיי המצבר

רוב מצברי הרכב בנויים מתאים המכילים לוחות עופרת (33-9 לוחות). טבולים בחומצה גופרתית ומים (אלקטרוליט)
כאשר התגובה הכימית בין שני החומרים יוצרת את הזרם החשמלי.
כאשר אנחנו נוסעים ברכב בקיץ הטמפרטורה בסביבת המצבר עולה בצורה משמעותית וזאת כתוצאה מהטמפרטורה הגבוהה בחוץ
הטמפרטורה מחוץ לרכב משפיעה על טמפרטורת המנוע, נוסיף לזה את המזגן שאנו מפעילים לעיתים דחופות
מזגן הרכב שגורם למאוורר לפזר אויר חם בסביבת המצבר
אך למעשה נוצר עבור המצבר סביבה של חום קיצוני המשפיע על שרידותו של המצבר עצמו.

עמידות המצבר בעומס חום

מצברים לרכב עלולים להתחמם בקלות במידה ומופעל עליהם לחץ וכח רב.
כאשר רוכשים מצבר חדש יש לבחור מצבר בעל עמידות בעומס חום השגרתי בישראל.
קיימים מצברים שונים בשוק אשר עמידים יותר לחום ממצברים אחרים.
מצברים תוצרת ישראל סד”כ נוצרו מלכתחילה לתנאי החום השוררים סביב המצבר מבחוץ
החום של מזג האוויר החיצוני המלווה את החום הנוצר ומתווסף לחום שנוצר ע”י המנוע ומזגן הרכב.
מצבר שנפ המיוצר בארץ ומצברי ורטה הפופולאריים בארץ ידועים כמצברים עמידים לחום.
עמידות מצברים בעומס חום היא אחד הגורמים המרכזיים המבטיחים את אריכות הימים של המצבר הנרכש.

עמידות המצבר בפני רעידות וויברציות במרכב הרכב

כאשר מצבר לרכב בפעולה הוא נמצא במצב של רעידה ומסביבו מתרחשות פעולות מכניות רבות שגם יוצרות רעידות.
בנוסף לכך נסיעה על כבישי הארץ יוצרות רעידות רבות ברכב בגלל סלילה לא חלקה של הכבישים. עמידות מצברים ברעידות תבטיח אורך חיים ארוך למצבר. מצבר שנפ למשל ידוע כמצבר שעמיד לרעידות ולכן הוא מצבר איכותי ואמין בעל אורך חיים ארוך.

מזג האוויר כגורם המרכזי לאורך חייו של מצבר

מצברים שמתקלקלים בחורף הם למעשה הסימפטום של השחיקה שלהם בקיץ כלומר מצבר שנישחק בקיץ כתוצאה מהטמפרטורה החמה
יהיה רגיש לטמפרטורה קרה (זרם ההתנעה של המצבר יורד בצורה דרמתית כתוצאה מטעינת היתר) ולכן מתחילות בעיות בהתנעה במיוחד בבקרים בטמפרטורות נמוכות.

לסיכום : אורך חיי המצבר מושפע משמעותית מהטמפרטורה שבסביבתו כאשר ככל שהטמפרטורה חמה יותר כך חיו של המצבר מתקצרים. לכן, בבואנו לבחור מצב כדאי להתייעץ עם סוכן מורשה למצברים אשר יתאים לנו מצבר איכותי התואם לתנאים ומזג האוויר בארץ.

טלפונים להזמנות וקריאות שירות

התקשרו 052-3788161