השפעת מזג האוויר על חיי המצבר
מצבר לרכב – השפעת מזג אוויר על חיי מצבר
רוב מצברי הרכב בנויים מתאים המכילים לוחות עופרת (33-9 לוחות) טבולים בחומצה גופרתית ומים (אלקטרוליט),
כאשר התגובה הכימית בין שני החומרים יוצרת זרם חשמלי.
כאשר אנחנו נוסעים ברכב בקיץ הטמפרטורה בסביבת המצבר עולה בצורה משמעותית, זאת כתוצאה מהטמפרטורה הגבוהה בחוץ.
הטמפרטורה מחוץ לרכב משפיעה על טמפרטורת המנוע.
בנוסף המזגן שאנו מפעילים לעיתים דחופות גורם למאוורר לפזר אויר חם בסביבת המצבר.
כך נוצרת סביבה של חום קיצוני המשפיע על שרידותו של המצבר עצמו.
עמידות מצבר בעומס חום
מצברים לרכב עלולים להתחמם בקלות במידה ומופעל עליהם לחץ וכח רב.
כאשר רוכשים מצבר חדש יש לבחור מצבר בעל עמידות בעומס חום שגרתי בישראל.
קיימים מצברים שונים בשוק אשר עמידים יותר לחום ממצברים אחרים.
מצברים תוצרת ישראל סד”כ נוצרו מלכתחילה לתנאי חום השוררים סביב המצבר.
החום של מזג האוויר החיצוני מתלווה לחום שנוצר ע”י המנוע ומזגן הרכב.
מצבר שנפ המיוצר בארץ ומצברי ורטה הפופולריים בארץ ידועים כמצברים עמידים לחום.
עמידות מצברים בעומס חום היא אחד הגורמים המרכזיים המבטיחים את אריכות הימים של המצבר הנרכש.
עמידות מצבר בפני רעידות וויברציות במרכב הרכב
כשמצבר לרכב בפעולה הוא נמצא במצב של רעידה ומסביבו מתרחשות פעולות מכניות רבות שיוצרות רעידות נוספות.
נסיעה על כבישי הארץ יוצרות רעידות רבות ברכב בגלל סלילה לא חלקה בכבישים. עמידות מצברים ברעידות תבטיח אורך חיים ארוך למצבר.
לדוגמא: מצבר שנפ ידוע כמצבר שעמיד לרעידות, לכן הוא מצבר איכותי ואמין בעל אורך חיים ארוך.
מזג האוויר כגורם מרכזי לאורך חייו של מצבר
מצברים שמתקלקלים בחורף הם למעשה הסימפטום של השחיקה שלהם בקיץ.
מצבר שנשחק בקיץ כתוצאה מטמפרטורה חמה יהיה רגיש לטמפרטורה קרה (זרם ההתנעה של המצבר יורד בצורה דרמתית כתוצאה מטעינת היתר).
כתוצאה מכך מתחילות בעיות בהתנעה במיוחד בבקרים כשהטמפרטורות נמוכות.
לסיכום: אורך חיי המצבר מושפע משמעותית מהטמפרטורה. ככל שהטמפרטורה חמה יותר- חיו של המצבר מתקצרים.
לכן, בבואנו לבחור מצבר כדאי להתייעץ עם סוכן מורשה למצברים שיתאים לנו מצבר איכותי מתאים לתנאי מזג האוויר בארץ.