למה האוטו לא מניע?
נדמה שזה תמיד קורה ברגעים הכי פחות נוחים, ואין זה משנה אם בסוף יום עבודה, במהלך חופשה משפחתית, בנסיעה לבקר את סבא וסבתא או בבוקר בדרך אל המשרד. אתם מתיישבים ברכב ומסובבים את המפתח בלי לחשוב יותר מדי, אבל שום דבר לא קורה – מלבד לפעמים כמה קליקים. למה זה קורה? מדוע האוטו לא מניע? בשורות הבאות נבחן את הסיבות העיקריות ומה ניתן לעשות.
מועמד ראשון – מצבר
ברוב הגדול של המקרים של רכבים שאינם מניעים, הסיבה העיקרית היא מצבר הרכב – אותה סוללה גדולה שנותנת את הכוח למערכות החשמליות ובעיקר לסטרטר שנותן את הסיבוב הראשוני למנוע. ובכן, כמו כל סוללה גם המצבר הולך ומתרוקן עם הזמן, כך שאם עברו 3 או 4 שנים מאז ההחלפה האחרונה – היום שבו הרכב לא יניע הולך ומתקרב. דרך אגב, בחלק מהמכוניות היותר חדשות יש התראה על המצבר ההולך ונחלש.
אבל גם מצבר תקין יכול להתרוקן מסיבות שונות, בעיקר בגלל ששכחתם את האורות הפנימיים ו/או החיצוניים דולקים, אם לא הנעתם את הרכב במשך כמה ימים טובים, אם אתם מאלו שמתניעים ומכבים את הרכב פעמים רבות מבלי לתת מספיק זמן למצבר להיטען, וישנן סיבות נוספות שעוד נראה בהמשך. אבל מה עושים עכשיו?
ובכן, קודם כל מבקשים מעובר אורח נחמד שיטעין את המצבר שלנו עם כבלים. במידה והוא לא שבק חיים לחלוטין, ייתכן מאוד שהרכב יניע ותוכלו לנסוע למוסך, או אפילו להמשיך בשגרת חייכם. אבל אם המצבר כבר גמור, זה הזמן להחליפו בחדש ובדיוק למען המטרה הזו אנו מציעים שירות החלפת מצבר עד הבית. אנו נגיע אליכם במהירות לכל מקום ובכל מועד שתרצו, ונספק החלפה במצבר איכותי וחדש של יצרנית אמינה.
מועמד שני – אלטרנטור
האלטרנטור הוא רכיב ברכב שממיר את התנועה המכאנית של המנוע לאנרגיה חשמלית המועברת למצבר. או במילים פשוטות: זהו מטען. כמו כל רכיב שצריך לעבוד לתקופה ארוכה, גם האלטרנטור עשוי לסבול מתקלות כמו רצועה שנקרעה או ניתוק של הרוטור. במקרים כאלו המצבר אינו נטען גם בעת שהמנוע עובד ובסופו של דבר מתרוקן. מה שצריך לעשות כעת הוא להזמין שירותי מעבדה ניידת, או את חברת הגרירה שאתם מבוטחים בה, כאשר לעיתים ניתן לתקן את האלטרנטור אך לפעמים אין ברירה אלא להחליפו בחדש.
מועמדת שלישית – מערכת ההצתה
מערכת ההצתה, הנענית לסיבוב המפתח שלכם, מעביר את החשמל מהמצבר אל המנוע ומציתה אותו. אחד הרכיבים העיקריים במערכת הוא כמובן הסטרטר ואם יש בו תקלה (ולא במצבר) סביר להניח שתשמעו רעשים כאילו הרכב מנסה להניע אך לא מצליח. לעיתים גם לא שומעים דבר כי האלטרנטור גמור. כמו כן, הבעיה במערכת יכולה להיות בסליל ההצתה שמעבר את החשמל הנדרש להצתה של המנוע. כמו רכיבים רבים אחרים גם הוא נתון לבלאי לאורך זמן, ובמקרה של בלאי מוחלט הרכב לא יניע ויהיה צורך לתקן או להחליף את הסליל.
עוד מועמדים אפשריים
מלבד מצבר, אלטרנטור ורכיבים שונים של מערכת ההצתה, יכולות להיות עוד סיבות לכך שהרכב לא מניע. לדוגמא, ייתכן שאחד הפיוזים הרלוונטיים במערכת החשמלית נשרף, ובמקרה זה ניתן להחליפו במהירות ובקלות על ידי איש מקצוע. בנוסף, ייתכן שיש לכם תקלה בקודן ושהקשת המספר הסודי שלכם אינה משחררת את נעילת הרכב, מה שיצריך להזמין איש שירות. בנוסף, ייתכן שיש בעיה בחווטים, קורוזיה שהצטברה יתר על המידה על המצבר, וייתכן שפשוט נגמר לכם הדלק.
בכל מקרה, תשומת לב לרכב שלכם וכן לשגרת הטיפולים שלו עשויה להקדים תרופה למכה, וגם לחסוך לכם עצבים וכסף.