מבנה מצבר לרכב

מבנה מצבר רכב וחשיבותו הטכנית

למצבר רכב ישנם 6 תאים כאשר כל תא מספק 2.3 וולט. במצב טעון המצבר מפיק בין 12.5-12.9 וולט.
תא המצבר מורכב מלוחות עופרת בצורת רשת טבולות בחומר שהוא תחמוצת עופרת הנקראת פאסטה .
בעזרת תהליך כימה הופכים את הלוחות ללוח שלילי (NEGATIVE ) וללוח חיובי (positive),
עוטפים אותם בעטיפת נייר מיוחדת שסופגת חומצה אך אינה מעבירה זרם חשמלי,
בין לוח שלילי ללוח חיובי על מנת למנוע קצר בין הלוחות.

לוחות המצבר

מספר הלוחות בכל תא נע בין 9 לוחות ל- 33 לוחות בהתאם לקיבולת המצבר.
גודלם של מצברים במכוניות נע בן 40 אמפר/שעה ועד 230 אמפר/שעה.
גודלם של מצברים באופנועים נע בין 4 אמפר/שעה ל – 30 אמפר/שעה.
ככל ששמים יותר לוחות בתא המצבר יהיה איכותי יותר ובעל זרם התנעה גדול יותר.
את הלוחות מכניסים לתא המצבר- לוח חיובי ואחריו השלילי וחוזר חלילה.
פעולה זאת מבצעים בכל חמשת תאי המצבר הנותרים ומחברים בן התאים באמצעות גשר בן תא לתא.

מכניסים את לוחות המצבר לתאים, בצד אחד קוטב חיובי המחבר את כל הלוחות החיוביים של המצבר,
ובצד שני קוטב שלילי המחבר את כל הלוחות השליליים של מצבר לרכב.
את התאים ממלאים בחומצה גופריתית (אלקטרוליט) ומכניסים את המצבר לטעינה.
בתהליך הטעינה משתנה המשקל הסגולי של החומצה.
המצב האופטימלי לתפקוד מצבר הוא 1.25 משקל סגולי.
המצבר יאריך את תפקודו מכיוון שבמצב זה ההולכה היונית החשמלית היא הטובה ביותר .
בסיום התהליך המצבר עובר בדיקות חשמליות ומוכן לעבודה.

טלפונים להזמנות וקריאות שירות

התקשרו 052-3788161
Call Now Button