מצבר מבנה המצבר לרכב

מצבר רכב: מבנה המצבר לרכב

למצבר רכב ישנם 6 תאים כאשר כל תא מספק 2.3 וולט,כאשר במצב טעון המצבר מפיק בין 12.5-12.9 וולט.
תא המצבר מורכב מלוחות עופרת בצורת רשת אשר טבולות בחומר שהוא תחמוצת עופרת הנקראת פאסטה .
את הלוחות ע”י תהליך כימי הופכים ללוח שלילי (NEGATIVE ) וללוח חיובי (positive)
ועוטפים אותם בעטיפת נייר מיוחדת אשר סופגת חומצה אך אינה מעבירה זרם חשמלי,
בין לוח שלילי ללוח חיובי וזאת על מנת למנוע קצר בין הלוחות.

לוחות המצבר
מספר הלוחות בכל תא נע בין 9 לוחות ל- 33 לוחות וזאת בהתאם לקיבולת המצבר
במכוניות גודלם של מצברים נע בן 40 אמפר/שעה ועד 230 אמפר/שעה
באופנועים ינוע גודלו של מצבר נע בין 4 אמפר/שעה ל – 30 אמפר/שעה.
ככל ששמים יותר לוחות בתא כך המצבר יהיה איכותי יותר ובעל זרם התנעה גדול יותר.
את הלוחות מכניסים לתא המצבר לוח חיובי ואחריו השלילי וחוזר חלילה ,
פעולה זאת מבצעים בכל חמשת תאי המצבר הנותרים ומחברים בן התאים באמצעות גשר בן תא לתא.

לאחר שהוכנסו לוחות המצבר לתאים כאשר יש לנו בצד אחד קוטב חיובי המחבר את כל הלוחות החיוביים של המצבר
ובצד שני קוטב שלילי המחבר את כל הלוחות השליליים של מצבר לרכב.
את התאים ממלאים בחומצה גופריתית (אלקטרוליט) ומכניסים את המצבר לטעינה .
בתהליך הטעינה משתנה המשקל הסגולי של החומצה שצריך להגיע ל 1.25 משקל סגולי של 1.25 הוא אופטימלי לתפקוד המצבר
והוא מראה על מצבר מלא ויאריך את תפקודו מכיוון שבמצב זה ההולכה היונית החשמלית היא הטובה ביותר .
בסיום התהליך המצבר עובר בדיקות חשמליות ומוכן לעבודה.

טלפונים להזמנות וקריאות שירות

התקשרו 052-3788161
Call Now Button